KAPAT X
Popüler Aramalar

Karaman Yatırım Destek Ofisi

Karaman Yatırım Destek Ofisinin görevleri aşağıda sıralanmaktadır:

  • İl Yatırım Destek ve Tanıtım Stratejisini hazırlamak veya hazırlatmak ve uygulanmasını gözetmek,
  • Yatırım Ortamı Değerlendirme Raporunu ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde hazırlamak ve ilgili mercilere sunmak,
  • İlde yatırıma uygun alanlara ilişkin verileri, hizmet sunulan yatırımcılara ilişkin bilgi ve kayıtları, yatırım ortamının geliştirilmesi ve yatırımcıya tanıtılmasına yönelik olarak düzenlenmiş bilgi, veri ve gelişmeleri ilgili kurum ve kuruluşlardan temin ederek, ilin yatırım ortamına ilişkin envanter çalışmaları yürütmek,
  • Yatırımcıları; yatırım kararı alınması, yatırımın gerçekleştirilmesi gibi hususlarda bilgilendirmek ve yönlendirmek,
  • Yatırımcıların yer aldığı ticari heyetlere yönelik organizasyonlar düzenlemek veya düzenletmek,
  • Lobi faaliyetleri yürütmek,
  • Kendilerine verilen görevleri yerine getirmek üzere, Bakanlık koordinasyonunda ve Genel Sekreterin bilgisi dâhilinde, merkezi veya uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği sağlamak,
  • Teşvik sistemi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
  • Kalkınma Ajansları Yatırım Destek Ofisleri Yönetmeliği kapsamında YDO’nun takip ve koordine edeceği işlemler ile ilgili olarak yatırımcıların kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve yetki alanına giren izin ve ruhsat işlemlerini Yönetim Kurulu adına tek elden takip ve koordinasyonunu sağlayarak, yatırımcılara yönelik gerekli bilgilendirme ve yönlendirme hizmetlerini gerçekleştirmek, yatırımcıların karşılaştıkları engel ve sorunların çözümü konusunda ilgili merciler nezdinde girişimde bulunmak,
  • Kalkınma Ajansları Yatırım Destek Ofisleri Yönetmeliğinde belirtilen hususları içeren altı aylık faaliyet raporunu ilgili kısımlarını düzenleyerek, bunları Genel Sekreterliğe ve faaliyet gösterdikleri ildeki Valiliğe sunmak,
  • Uluslararası düzeyde yürütülen yatırım destek ve tanıtım faaliyetleri konusunda, Genel Sekreterin bilgisi dâhilinde Bakanlığa ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlara bilgilendirme yapmak,
  • İç kontrol sistemi çerçevesinde birimine ilişkin tanımlanan görevleri yapmak,
  • Görev alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri, mevzuatı ve bunlardaki değişiklikleri takip etmek, bunlarda meydana gelen değişiklikler hakkında Genel Sekretere bilgi vermek ve mevzuat tarafından bu birime verilen görevleri usulüne uygun biçimde yürütmek,
  • AB ve diğer ulusal-uluslararası fonların kullanımını içeren projelerin hazırlanması ve yürütülmesine ilişkin kendilerine verilen her türlü görev ve sorumlulukları eksiksiz ve zamanında yerine getirmek,
  • Güdümlü projeler, Üreten Şehirler, SOGEP gibi programların hazırlık, proje tasarlama, değerlendirme gibi süreçlerine katkı sunmak,
  • Sanayi Bölgeleri (OSB, Endüstri Bölgeleri, Sanayi Siteleri vb.), Serbest Bölgeler gibi alanların tanıtımını yapmak, bu bölgelere yatırımcı çekmek, yatırımcıların bu bölgelerdeki yatırım süreçlerine destek olmak, gerekmesi durumunda kuruluş süreçlerinde Ajansı temsilen yer almak,
  • Bölge kalkınma idaresi başkanlıklarınca desteklenen ve izlenmesi talep edilen projeler başta olmak üzere ildeki önemli proje ve yatırımları izlemek, bunlarla ilgili sorunlar ve alınması gereken tedbirler konusunda ilgili kurum ve kuruluşlara öneriler sunmak,
  • Kamu ve özel sektör yatırımlarına ilişkin Ajanstan istenen görüşlere dair YDO’nun katkılarını Bölge Planı ile Ajans plan, politika, stratejileri ile YDO faaliyetlerini de göz önüne alarak oluşturmak ve KYB’ye iletmek,
  • 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde, Kalkınma Ajansları Yatırım Destek Ofisleri Yönetmeliğinde ve ilgili diğer mevzuatta tanımlı görevleri yapmak,
  • Üstleri tarafından mevzuata uygun olarak verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek.