Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda faaliyetlerini sürdüren Mevlana Kalkınma Ajansı, bir yandan uyguladığı mali ve teknik desteklerle sorumluluk alanında yer alan Konya-Karaman Bölgesi’nin kalkınmasına ve refah seviyesinin artırılmasına yönelik faaliyetlerini sürdürürken diğer yandan da bölgede yer alan KOBİ’leri çeşitli konularda bilgilendirmeye devam ediyor.
Ajans, Dünya’yı etkisi altına alan COVID-19 Pandemisi sürecinde daha önce çeşitli konularda alanında uzman konukların katılımı ile online olarak gerçekleştirdiği toplantılar kapsamında son olarak “TÜBİTAK Destekleri ve Sınır Ötesi E-Ticaret” konularında iş dünyasını bilgilendirdi.
Gerçekleştirdikleri programlarla ilgili değerlendirmelerde bulunan MEVKA Genel Sekreteri İhsan Bostancı, “Kurum olarak, içinde bulunduğumuz pandemi sürecinden önce olduğu gibi bu zorlu süreçte de bölgemizde yer alan paydaşlarımızı, sanayicilerimizi, KOBİ’lerimizi ve sektör temsilcilerimizi değişen ve gelişen Dünya konjonktüründe bilgilendirmeye, onlara rehberlik etmeye, alacakları kararlarda ışık tutmaya yönelik faaliyetler yürütmeye gayret gösteriyoruz. Bu tür programları yüz yüze yapmayı arzuladığımızı ancak içinden geçtiğimiz malum sürecin pek çok alanda olduğu gibi bizleri şimdilik bundan da alıkoyduğunu dile getirmek istiyorum. Tabi, bir yandan Dünya’yı etkisi altına alan pandemi nedeniyle bu tür programları yüz yüze gerçekleştiremesek de diğer yandan da günlük yaşantımızı ve çalışma hayatımızı kaldığımız yerden sürdürmek zorundayız. Gerek ülkemizin içinden geçtiği süreç gerekse de ülkemizin hedefleri doğrultusunda yeni normal diye tabir ettiğimiz yeni Dünya düzenine ayak uydurarak dünden daha çok çalışmak, üretmek, satmak ve aynı oranda Dünya ile rekabet etmek zorundayız. Bu doğrultuda, pandemi sürecinin başlamasının ardından online olarak yapmaya başladığımız söyleşi ve bilgilendirme toplantıları serimizde “Üretim Odaklı Dijital Dönüşüm, Yalın Üretim Teknikleri, Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma, İhracat, Güneşten Elektrik Üretimi, Şirket Ortaklıkları Satın almaları ve Birleşmeleri, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Eğitimi” gibi firmalarımızı yakından ilgilendiren konuları alanında uzman isimlerin katılımlarıyla ele almıştık. Son olarak düzenlediğimiz TÜBİTAK Destekleri Bilgilendirme Toplantısı ve Sınır Ötesi E-Ticaret programlarımızda da yine iş dünyamızı bilgilendirmeyi amaçladık. TÜBİTAK Uzmanlarımızın konuşmacı olarak yer aldığı TÜBİTAK Destekleri Bilgilendirme Toplantısı’nda “1501-Sanayi Araştırma-Geliştirme Destek Programı, 1507-KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı, 1511-Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik Projeleri Destekleme Programı, 1512-Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı (BİGG), 1601-Yenilik ve Girişimcilik Alanlarında Kapasite Artırılmasına Yönelik Destek Programı, 1602-Patent Destek Programı, Siparişe Dayalı Ar-Ge Projeleri İçin KOBİ Destekleme Çağrısı (Sipariş Ar-Ge – 2020) Programı, Patent Tabanlı Teknoloji Transferi Destekleme Programı” gibi sanayicilerimizden ve KOBİ’lerimizden sıkça soru aldığımız alanları konunun bizzat mutfağında yer alan isimlerle değerlendirme fırsatı bulduk. Yine ajans olarak önümüzdeki günlerde devlet destekleri tanıtım programlarımız kapsamında gerçekleştireceğimiz online toplantılarımızda, Yatırım ve Teşvik Uygulama Genel Müdürlüğü, KOSGEB, Ticaret Bakanlığı ve Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü desteklerini ele alacağımızı ifade etmek istiyorum. Düzenlediğimiz bir diğer programımızda ise salgın sürecinde önemi daha da artan e-ticaret konusunda katılımcılara konunun uzmanları tarafından eğitim verildi. Yaşadığımız sürece baktığımızda salgın krizinin birtakım fırsatları da beraberinde getirdiğini görüyoruz. Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi birçok ülkede tedarik zincirinin aksamasına neden olmakla birlikte Dünya’da en önemli tedarikçi olan Çin’in konumu sorgulanmaya başlanmış, ülke ve şirketler yeni tedarikçiler aramaya başlamıştır. Bu durum, e-ticaretle birlikte e-ihracatın önemini bir kez daha arttırmıştır. İşletmelerimiz geçmişte ülke ülke dolaşıp ürünlerini pazarlarken, bu süreçte online satış ve pazarlamaya olan eğilim artmış, fuarlar sanal bir şekilde gerçekleştirilmeye başlanmış, alıcılar ve satıcılar dijital mecralarda iş yapar jale gelmişlerdir. Dijital ortamın bütün işletmelere eşit ve büyük bir fırsat sunduğunu düşündüğümüzde bunu daha etkili yapabilmenin öneminin de aynı oranda önem kazandığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Burada önemli olan müşteriye ulaşabilme ve ürünü satabilme stratejisidir. İşletmelerimizin bu tür stratejileri öğrenmeleri konusunu ajans olarak oldukça önemsiyoruz. Bu amaçla düzenlediğimiz eğitim programımızda da sanayicilerimizin ve işadamlarımızın ihtiyaç duyduğu e-ticaret ve e-ihracat gibi konuların nasıl daha etkili yapılacağı ve müşterilere ulaşma yolları ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Kurum olarak, yoğun bir katılımla gerçekleştirilen her iki programdan da iş dünyamızın istifade ettiği kanaatindeyiz. Bu duygu ve düşüncelerle programların hayırlara vesile olmasını dileyerek, önümüzdeki günlerde düzenlemeyi planladığımız programlarımıza tüm iş dünyamızı şimdiden davet etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.