Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda Konya-Karaman Bölgesi’nde bir yandan uyguladığı mali ve teknik destek programları ile bölgesel gelişiminin sağlanması, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarının azaltılması ve bölgeye ulusal ve uluslararası yatırımcı çekilmesi amacıyla çalışmalarını sürdüren Mevlana Kalkınma Ajansı, aynı zamanda bölgede yer alan firmaların ihtiyaç duydukları çeşitli konulara yönelik olarak raporlar hazırlamaya da devam ediyor.
Bu kapsamda, Karaman’ın önemli sektörlerinden olan elma sektörüne yönelik olarak Mevlana Kalkınma Ajansı tarafından hazırlanan Elma Sektörü Hedef Pazar Araştırma Raporu’nda, sektörün Dünya’daki güncel durumu, Dünya elma ithalatı ve ihracatı ile pazar durumu analiz edilmiş olup, Türkiye’nin sektördeki konumu irdelenmiştir.
Ayrıca, belirlenen metodolojiye göre hedef pazar matrisi oluşturulmuş ve potansiyel pazarlar sıralanarak hedef pazar olabilecek ülkelerden bir kısmı detaylı bir şekilde incelenmiştir.
Hazırlanan raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri İhsan Bostancı, “Ajanslar yapıları itibari ile sorumlu oldukları bölgelerde sadece mali destek sağlayan kuruluşlar değil, aynı zamanda o bölgede faaliyet gösteren firmaların altyapılarının güçlendirilmesi, rekabet güçlerinin artırılması ve sektörel gelişmelerin takibinin sağlanması doğrultusunda da çalışmalar yürüten kuruluşlardır. Ajans olarak bizler de bölgemizde yer alan ve ülkemizin kalkınma hamlesine katkı sağlayacak tüm potansiyelleri harekete geçirmek adına faaliyetlerimizi sürdürüyor, bu doğrultuda hazırladığımız sektör raporları ile iş dünyamıza, sivil toplum kuruluşlarımıza, girişimcilerimize, bölgemizdeki kanaat önderlerine, yatırımcılara, kamu kesimi ve özel sektör temsilcilerine ışık tutmaya çalışıyoruz. Günümüzde hızla küreselleşen Dünya’da, ülkeler ve işletmeler için yeni pazarlar belirlemek, belirlenen bu pazarlara ürün ihraç etmek oldukça önemli duruma gelmiştir. Bu nedenle işletmeler ve potansiyel ihracatçı firmalar, yeni pazarlar belirlemek için stratejik çalışmalara ihtiyaç duymaktadırlar. Stratejik olarak yanlış belirlenmiş pazarlarda, rekabet etmek, işletmeler için ciddi maliyetlere neden olmaktadır. Bununla beraber yanlış hedef pazar seçimi; sermaye, zaman ve motivasyon kayıplarına neden olmaktadır. Diğer taraftan iletişim ve bilgiye erişim imkânlarının artmış olduğu günümüzde doğru teknikler ve analizlerle hedef pazar belirlemek daha kolay hale gelmiştir. Mevlana Kalkınma Ajansı olarak, firmalarımızın yurt dışı pazarlarda rekabetçi konuma yükselmeleri öncelikli hedeflerimiz arasındadır. Dünya ticaretindeki hızlı değişimler nedeniyle, ihracatçılarımızın potansiyel pazarlarda zamanında ve doğru pozisyon almaları büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, Ajansımız, firmalarımızın fırsat sunan pazarları tespit edebilmelerine ve yeni müşterilere ulaşmalarına katkıda bulunmak amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Karaman ekonomisine büyük katkılar sağlayan elma sektörüne yönelik bu raporu hazırlamaktaki amacımız, elma sektöründen elde edilen katma değerin artırılması ve Karaman Elması’nın Dünya standartlarında hak ettiği değerde ihraç edilebilmesinin sağlanmasıdır. Dikili ağaç sayısı bakımından ülkemizde ilk sırada yer alan ve ham madde bakımından oldukça zengin olan şehrimizde bu yönde bir çalışmanın yapılması önem arz etmekte olup raporun şehrimizin istihdamına, ihracatına ve ekonomisine yeni bir soluk getireceği kanaatindeyiz. Bu minvalde hazırladığımız Hedef Pazar Araştırma Raporu’nun sektör temsilcilerine, girişimcilere, şehrimize ve bölgemize hayırlar getirmesini diliyorum” ifadelerine yer verdi.
Bostancı, ayrıca Hedef Pazar Araştırma Raporu’na ajansın www.mevka.org.tr internet sitesinden ulaşılabileceğini ve bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda benzer çalışmaları kurum olarak sürdüreceklerini de belirtti.