Ana Sayfa
Yazı Boyutunu Küçült Yazı Boyutunu Büyült Yazdırılabilir Versiyonu PDF Versiyonu

“KAYS” SIKÇA SORULAN SORULAR ve CEVAPLARI

“KAYS” SIKÇA SORULAN SORULAR ve CEVAPLARI
1.       
Başvuru Sahibi olarak Sistem’e kayıt olmaya çalışıyorum fakat “Girilen TC numarasına ait girdiğiniz bilgiler doğru değildir. Lütfen kimlik bilgilerini doğru olarak giriniz.” hatasını alıyorum. Bu hatanın sebebi nedir?
Kayıt Formu Ekranı’nda yer alan Adı, Soyadı, Cinsiyet ve Doğum Tarihi alanları, girilen T.C. Kimlik Numarası’na göre MERNİS üzerinden kontrol edilir. MERNİS’teki bilgiler ile kullanıcının girdiği bilgiler uyuşmadığı takdirde bu hata alınmaktadır.
Sistem’e kayıt olacak kişi nüfus bilgilerini doğru girmeden kayıt olamayacaktır.
2.       
Sistem’e giriş yaptım fakat e-postama onay kodu gelmedi, Sistem’i nasıl kullanacağım?
Sistem’e giriş yapan kullanıcının e-postasına onay kodu gelmektedir. Onay kodu bazı e-postalarda İstenmeyen Posta (JunkSpam) klasörüne düşebilmektedir. Kullanıcının İstenmeyen Posta klasörünü kontrol etmesi gerekmektedir.
Kullanıcı, e-postasına yeniden onay kodu göndermek için Sistem’e giriş yaptıktan sonra Ana Sayfa’da yer alan Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanır.
Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanmasına rağmen onay kodu kullanıcının e-postasına ulaşmadıysa Ana Sayfa’nın sol üstünde yer alan isim bilgisine tıklayarak yeni bir e-posta adresi girebilir. Yeni bir e-posta adresi belirtildikten sonra sayfa yenilenmelidir (F5 tuşu ile) ve tekrar Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanmalıdır.
3.       
Kullanıcı adımı unuttum, Sistem’e nasıl giriş yapabilirim?
Sistem’e ilk kayıt olduğunuzda e-postanıza gelen onay kodu bilgisinin bulunduğu postada kullanıcı adı ve şifre bilgileriniz yer almaktadır.
4.       
Kullanıcı adımı değiştirmek istiyorum, nasıl yapabilirim?
Kullanıcılar, kayıt yaparken belirttikleri kullanıcı adlarını hiçbir şekilde değiştirememektedirler.
5.       
Bağımsız Değerlendirici rolüyle Sistem’e kayıt oldum, şimdi bir ajansın beni çağırmasını mı beklemeliyim?
Sistem’e Bağımsız Değerlendirici olarak kayıt olan kullanıcı öncelikle Ana Sayfa’da yer alan Değerlendirici Bilgilerini Güncelle düğmesine tıklayarak bilgilerini güncellemelidir. Bilgilerini güncelleyen kullanıcı bir Mali Destek Programı’nda değerlendirici olarak çalışmak için Ana Sayfa’daki Değerlendirici İşlemleri menüsünde yer alan BD Alım İlanı Başvuru İşlemleri’ne tıklamalıdır. Bağımsız Değerlendirici, ekrana gelen aktif alım ilanlarından, çalışmak istediği Mali Destek Programı’nı seçerek başvurusunu yapmalıdır.
6.       
MDP oluşturma sırasında İnsan Kaynakları ve Seyahat kalemlerinin toplamına kısıt koymak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
MDP oluştururken, Bütçe Kısıtı ve Maliyet Uygunluğu İşlemleri adımında yer alan “İnsan Kaynakları ve Seyahat Kalemleri Toplamının Toplam Bütçeye Oranı (%)* :” alana istenilen kısıt eklenebilir.
7.       
Başvurumu tamamladıktan sonra Sistem’e yüklediğim destekleyici belgelerimin çıktısını alamıyorum. Destekleyici belgelerime nasıl ulaşabilirim?
Ana Sayfa’da yer alan Başvuru İşlemleri / Başvurularım işlemi seçilir. Açılan listede tamamlanan proje başvurusunun Proje Adı kalın harflerle bağlantı şeklinde görüntülenmektedir. İlgili proje adına tıklanır. Sistem, kullanıcıyı, projenin tüm bilgilerinin yer aldığı bir ekrana yönlendirecektir. Bu ekranda yer alan Destekleyici Belge Listesi başlığı seçilir ve Sistem’e yüklenen tüm destekleyici belgelere ulaşılır.
8.       
Sistem’e yanlışlıkla BS ve/veya BD kullanıcısı olarak kayıt oldum. Bu durumu nasıl düzeltebilirim?
Sistem’e daha önceden BS olarak kayıt olan kullanıcı, BD olarak görev almak için kendisine BD rolünü ataması gerekmektedir. Bunun için Sistem’e giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst köşesinde yer alan Adı Soyadı bağlantısına tıklamalıdır. Açılan ekranda Eklenebilecek Roller alanında yer alan rol seçilir ve Eklenen Roller alanına sürüklenir.
Sistem’e daha önceden BD olarak kayıt olan kullanıcı, BS olarak proje başvurusunda bulunmak için kendisine BS rolünü ataması gerekmektedir. Bunun için Sistem’e giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst köşesinde yer alan Adı Soyadı bağlantısına tıklamalıdır. Açılan ekranda Eklenebilecek Roller alanında yer alan rol seçilir ve Eklenen Roller alanına sürüklenir.
9.       
Sistem’e hem BS hem de BD kullanıcısı olarak nasıl kayıt olurum?
Sistem’e Başvuru Sahibi (BS) veya Bağımsız Değerlendirici (BD) olarak kayıt olmak isteyen kullanıcı, Rolü açılır listesinde yer alan seçeneklerden Her İkisi seçeneğini seçerek bu iki rolü de kendisine atayabilmektedir.
10.  
Sistem’e birden fazla destekleyici belgeyi nasıl yüklerim?
Sistem’e birden fazla destekleyici belge .rar veya .zip dosya biçiminde oluşturularak, boyutu 10 MB’ı geçmeyecek şekilde yüklenebilir.
11.  
Sistemde Kimlik adımını geçemiyorum. Belirle düğmesine tıklayıp sicil numarasını, vergi kimlik numarasını veya T.C. kimlik numarasını girip sorguladığımda “Girilen bilgilere uygun kayıt bulunamamıştır.” uyarısını alıyorum. Ne yapmalıyım?
Sistemde başvuru sahibini belirlemek için ilk olarak ana sayfada ekranın sağ tarafında yer alan Kurum/Kullanıcı/Rol İşlemleri->Gerçek Paydaş İşlemleri veya Tüzel Paydaş İşlemleri seçilir, açılan sayfada Ekle düğmesine tıklanır ve Gerçek/Tüzel Paydaş Bilgileri formunda gerekli alanlar doldurulur. Ekle düğmesine basılır ve işlem tamamlanır. Başvuru İşlemleri->Başvurularım tıklanarak proje seçilir, Güncelle düğmesine tıklanır ve Kimlik adımından işlemlere devam edilir.
12.  
Başvuru işlemleri tamamlandıktan sonra proje bilgilerinde güncelleme yapabilir miyim?
Hayır, “Başvuru Tamamla” düğmesine basıldıktan ve tamamlama işlemine onay verildikten sonra proje bilgilerinde güncelleme yapılamaz. Bu nedenle, başvuru tamamlanmadan önce proje bilgilerinin son kez kontrol edilmesi gerekmektedir.
13.  
Başvuru ön izleme yaptığımda sistemden aldığım taslak başvuru formunda i,ş,ç,ğ,ö gibi harflerin düzgün çıkmadığını görüyorum. Neden? Bu sorunu nasıl düzelteceğim?
Türkçe karakterlerin sistemden alınan başvuru formunda düzgün görülmemesinin nedeni .pdf formatındaki dokümanı açmak için kullanılan Adobe Reader yazılımının sürümüdür. Bu sorunu gidermek için kullanılan Adobe Reader sürümünü güncellemek gerekmektedir. Örneğin, Adobe Reader’ın 9.2.0 sürümünü kullanıyorsanız 9.5.0 sürümüne yükselterek bu sorunu giderebilirsiniz.
14.  
Dış yazım editörlerinde(Örn. MS Word vb.) oluşturup kopyala-yapıştır yöntemiyle Sistem’e aktardığımız bilgilerin bazı kısımlarında eksiklikler oluyor. Neden? Bu sorunu düzeltmek için ne yapabiliriz?
Sistem’e bilgilerin düz metin olarak girilmesi gerekmektedir. Dış kaynaklarda oluşturulup kopyala yapıştır yöntemiyle bilgilerin Sistem’e eklenmesi durumunda belirtilen hatalar görülmektedir. Bu tür hataları engellemek için proje bilgilerinin Sistem’e direkt yani manuel olarak girilmesi tavsiye olunur.
 
 




      

MERKEZ - Şeyh Sadrettin Mahallesi Feritpaşa Caddesi No:18 Meram/KONYA
Tlf: +90 332 236 32 90 Fax: +90 332 236 46 91
Devlet Planlama Teşkilatı Konya Valiliği Konya Büyükşehir Belediyesi Karaman Valiliği Karaman Belediyesi Konya Ticaret Odası Karaman Ticaret ve Sanayi Odası Konya Sanayi Odası Konya Ticaret Borsası Karaman Ticaret Borsası
12319516  kişi sitemizi ziyaret etti. Sayfamız en iyi 1024x769 çözünürler internet explorer tarayıcısı ile görüntülenebilir Paylaş